6 Nisan 2014 Pazar

ÖĞRENCİ KOÇLUĞU EĞİTİMİ ...

  Kızımın 1. basamak üniversite sınavından sonra bi bezginlik ve tembellik geliştirmasi sonucu,  bende  arayışlar içine girdim.. Aşağıdaki linkler Bu günkü 3 saatlik internet okumalarım;

  1) çekirdek inanç .com'da  subluminal mesajlarla  beynin çalışmasını etkiliyorlar.

  2) Birde Çetin Deniz isimli bir Yaşam Koçunu tv de dinlemiş ve çok hoşuma gitmişti.

Onun ismini google'da aradım. KOÇLUK PLATFORMU DERNEĞİ 'ne üye o.

Koçluk Platformu Derneğinin yaptığı çalışmalar sonucu  MESLEKİ YETERLİLİK KURUMU tarafından  Koçluk mesleğinin temelleri ve esasları tanımlanmış... Galiba Resmi Gazetede de meslek olarak çıkacak galiba..

Mesleki Yeterlilik Kurumu tarafından mesleğin tanımı ve görevleri  PDF halinde (KOÇLUK: Meslek Standardı ve TAslağı) şurada verilmiş..

Koçlukla ilgili bir de PERYON  , Türkiye İnsan Yönetimi Derneği Var birde

PERYON AKADEMİ'den Selnur Gülek Atsız'ın eğitim vereceği 8 Nisan 2014 tarihli bir kursu var...

ZAMAN  YÖNETİMİ  (saatleri 14 ile 18 arası)( Yani benim başaramadığım şey !!!  ingaaaa)

EĞİTİMİN AMACI
Hızın ve rekabetin arttığı iş dünyasında koşturmaktan, nefes alamadığımızdan şikayet eder dururuz. Ne yapmak istesek erteler, acil olan işleri bitirmeye çalışırız. Herkesin işi acildir ve herkes kendi işinin önce yapılmasını önemser. Bu sebeple zaman en kıt bulunan kaynak haline gelir. Her gün bir şeylere evet ya da hayır demekteyiz. Kişisel ve kurumsal misyonun dengesine odaklanmadan bu kararları aldığımızda bu yaklaşımın baskısı organizasyon ve birey önünde önemli bir engel teşkil etmektedir. Tüm bu baskılar içinde çalışma hayatını sağlıklı biçimde yürütmenin tek yolu ise zamanı (kurumsal, kişisel ve sosyal) iyi kullanabilmek olarak karşımıza çıkmaktadır. Bireylerin, kurumsal ve kişisel ihtiyaçlarını dikkate alarak acil ve önemli işlerin ayrımını ve buna göre verilen öncelikleri, alınan sorumlulukları, devredilen yetkileri düzenleyebilmesi bireysel ve kurumsal başarıyı doğrudan etkilemektedir.
Öncelikleri belirlemek
Hayır diyebilmek
Potansiyele güvenmek ve yetki devri
Etkin dinleme
Net olabilme
Empati
Kendini geliştirme
İnisiyatif
Karar alma
Eyleme geçme
Sahip çıkma ve takip
Öz sorumluluk
Kendine zaman ayırabilme (baltayı bileyleme)
….
Vb gibi becerilerin kulağa hoş geldiği oranda aslında sahip olduğumuz ama kullanmadığımız ya da az kullandığımız güçlü yanlarımız olduğu da başka bir gerçektir.
Öncelikleri belirlemek ve zaman yönetimi, stres yönetimini de beraberinde getiren ve huzurlu başarıya giden yolda önemli bir adımdır, tüm zamanı etkin kullanmanızı sağlar.
EĞİTİM İÇERİĞİ=
Görüş Tarzı, Bakış Açısı
 İçsel iletişim – harici iletişim
 Sağlıklı ilişkiler kurmak
 Etkileşim / Dalga etkisi

Öncelikleri Belirlemek
 Zaman yönetiminde engeller (Uygulama)
 Aciliyet bağımlılığı
 Hedefsizlik
 Baskı
 Çözüm bekleyen sorunlar
 Telefon ve mail trafiği, ziyaretçiler
 Hayır diyememek
 Yetki devretmemek
 Plansızlık
 Kaçış eylemleri
 Motivasyon düşüklüğü
 Doğru zaman yönetiminin anlamı
 Kime ve neye göre öncelikleri belirlemek?
 Ne yapmak istediğimizi bilmek
 Bireysel ve kurumsal misyon-vizyon
 Karar anında kişisel bütünlüğü koruma
 Dikkat ve odaklanma ergonomisi (Uygulama)
 Zihinsel hazırlık (özgüven, istek, inanç, çaba)
 Çalışma ortamı
 Hedef netliği ve fayda
 Motivasyon, içindekini ateşleme
 Zaman yönetimi tablosu (uygulama)
 Planlama
 Yetki devri, roller, sorumluluk ve takip
 Süreklilik
 Değerlendirme
 Özel hayat-iş hayatı dengesi
 Yaşam kalitesi yaratma gücü
 Sonuçların verdiği huzur
SELNUR GÜLEK ATSIZ'IN  BİYOGRAFİSİ =
    
SELNUR GÜLEK ATSIZ
Hayatı boyunca sürekli potansiyeline güvenilerek görev ve sorumluluk alan Selnur Gülek Atsız, kendisinden beklenilen potansiyeli performansa çevirebilmek için öğrenmeyi, sürekli gelişimi ve onları hayata geçirmeyi ilke edinmiştir. Öğrendiklerini bilgi deposunda tutmayarak uygulamaya geçirdikten sonra ona sahiplenmenin, kendisine huzurlu başarı getirdiğine inanmaktadır.

Marmara Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümünden mezun olan Selnur Gülek Atsız, matematiğin iş ve özel hayatında daha rahat iletişim kurarak, insanları anlamanın kapılarını açtığını tecrübe edinmiştir. İşinin uzmanlık tarafını mesleğinin uzmanlarından öğrenip onları modellemeyi de benimsediği için İstanbul Üniversitesi İşletme İktisadı Enstitüsü İnsan Kaynakları Yönetimi Programını tamamlamıştır.
1990 yılında başlayan profesyonel iş yaşamı sürecinde, temel değerlerine hizmet ettiğine inandığı İnsan Kaynakları ve Kalite Yöneticiliğinin yanı sıra, çok sevdiği Eğitimci kimliği ile de görev yapmaktadır. Yeniden yapılandırma, insan kaynakları sistemlerinin kurulması, yürütülmesi, endüstriyel ilişkiler ve toplam kalite yönetimi uygulamaları alanlarında çalışmış ve insanın hayatına dokunan, onların yaşamsal anlam ve başarı seviyelerini bir atım öteye taşıyan eğitimler vermiştir.

1993 yılından bu yana PERYÖN- Personel Yönetimi Derneği üyesi olan Selnur Gülek Atsız, 2003-2005 dönemlerinde bu derneğin Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Sekreteri olarak özellikle üyelik ve sosyal ilişkiler konusundaki faaliyetlerin liderliğini sürdürmüştür.
Aynı zamanda ICF (International Coach Federation) tarafından onaylanmış, Adler International Learning sertifikalı Profesyonel Koçluk Programını tamamlayıp akredite olarak kişisel ve kurumsal koçluk yapmakta ve insanların hayatına dokunmaktan çok keyif almaktadır.

Temeli sosyal psikolojiye dayanan Koçluk felsefesinde de var olan Gordon Training International ve Transaksiyonel Analiz ekolleri akreditasyonu ile uzman eğitimci olarak yetkilendirilmiş olup, bu yaklaşımların eğitim modellerine dair değişim metotlarını çeşitli sektörlere yönelik hazırlamakta ve sunmaktadır.
Hayatta var olma amacının işi ile örtüşmesinden son derece memnun olan ve çeşitli mesleki yayın organlarında yazı ve makaleleri de yayınlanan Selnur Gülek Atsız, evli ve bir çocuk annesidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder