21 Haziran 2012 Perşembe

ANNEKAZ'ın dukan diyeti yazıları -1

Annekaz.com 'un 10 aralık 2011 tarihli çok güzel yazısı

HAFTADA 2 GÜN PROTEİNLE 4,5 KİLO VERMEK YAZISI

 Dukan Diyeti ile ilgili pek çok yorum, tavsiye başarı hikayeleri ve sorular alıyorum, Ben 63,2 ile başladığım Dukan Diyetiyle 55 kiloya kadar düştüm ama çok zorlandığımı itiraf etmeliyim. Hedefim 52′ydi lakin beni sıkıntıya sokan sağlık problemleri nedeniyle bırakmak zorunda kaldım. Araya iki bayram, bolca makarna simit krep poğoça vs girdi ve ben bu sabah itibari ile 56,4 kiloyum ve yavaş yavaş kilo alıyorum.

Fakat tekrar Dukan’a dönmesi bana çok zor geliyor aynı sıkıntıları da tekrar yaşamak istemiyorum. Bir yandan da artık 33 yaşın vermiş olduğu metabolizma yavaşlaması bilgisayar başında uzun süreli çalışma saatlerimden dolayı kilo vermem, en azından artık almamam gerektiğinin farkındayım.

Fakat Dukan’ın bana öğrettiği çok şey var mesela artık bir tabak pilav yemiyorum, pilav tek yenen yemek değil mesela en basiti nohut pilav mı pişti ekmeksiz iki tabak nohut yeyip daha da üstüne çok istersem bir kaşık pilav yiyorum tabi ki doyuyorum. Spagetti dışındaki makarnaları az tüketmeye çalışıyorum artık ekmeklerim hep kepekli çekirdekli ruşeymli vs .. Sağlam yapılmış ve kilo verilmiş bir protein diyetiyle verilen kiloların kolay kolay alınamayacağını düşünüyorum. Bu yüzden sert bir Dukan diyetiyle ilgili fikirlerimle protein açısından zenginleştirilmiş bir diyet hakkında düşüncelerimde farklı.

Kilo verme ve diyetle ilgili yapılan uluslararası bir sempozyumda denemiş 3 ayrı diyet şekli masaya yatırılmış. Yayınlanan habere göre 1 ay boyunca gruplardan birine Akdeniz diyeti, diğer gruba Karbonhidrat açısından kısıtlı bir diyet, üçüncü gruba ise kalori değeri düşük bir diyet verilmiş. Araştırmaya göre Karbonhidrat açısından düşük değerli diyet yapan grup en fazla kilo veren grup olmuş. Burada ‘Karbonhidrat açısından kısıtlı‘ demek protein açısından zengin mi demek tam söylenmiyor ama ben bu şekilde yorumladım.

Dukan’ın öğrettiği ilk şeylerden birisi aldığınız proteini yakmak için vücudunuzun aldığınızdan daha fazla kalori yakması gerektiği yani aslında bir nevi size yedikleriniz kilo verdiriyor. Benim kilo vermem lazım, sindirim sistemimi bozmamam lazım ve en önemlisi aç kalmamam lazım o zaman bu haftada 2 gün protein diyeti için kendi kendimı denek olarak kullanmaya başlıyorum :) Dukan’da perşembe günleri dünya atak günleridir ben de pazartesi ve Salı günleri sadece protein tüketerek, diğer günler de sağlıklı bol sebzeli beslenmeye özen göstererek uzun sürede azar azar kilo verebilecek miyim test edip göreceğim. Hadi bakalım..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder